روزه گرفتن میزان چربی های نامطلوب موجود در خون را تنظیم کرده و موجب افزایش میزان چربی های مفیدخون می‌شود.

به گزارش مهر، دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت اعلام کرد: روز‌ه‌داری در اغلب بیماری هایی که عادات غلط غذایی، چاقی و افزایش وزن در بروز آنها دخالت دارند، مفید است.

افراد روزه‌دار همانند زمانی که روزه نیستند سه وعده غذا بخورند که این وعده‌ها شامل افطار، شام و سحر است. اما در ماه مبارک رمضان صرف غذا در دفعات کمتر مثلا دو بار در روز نیز اشکالی نداشته و به شرایط جسمی و توانایی فرد بستگی دارد.
 
بر اساس این گزارش ، بهتر است وعده غذای سحری خصوصیات و ویژگی وعده ناهار را داشته باشد و در فاصله زمانی بین صرف افطار و وعده سحری نیز یک وعده غذایی مثل شام سبک صرف شود.
 
وعده غذایی در حد یک شام سبک بین وعده افطار و سحری بستگی به وضعیت و تمایل شخص برای صرف آن داشته و موجب جلوگیری از گرسنگی در طول روز می‌شود.

نوشته شده در تاریخ شنبه 6 شهریور 1389    | توسط: Moballegh    | طبقه بندی: پزشکی،     |
نظرات()